אביבה אהובתי

רוני נאור-חפרי פגשה את המפיקה ומייצגת האמנים, אביבה רוזנפלד, והתאהבה. ראיון עם אישה יוצאת דופן ומיוחדת במינה

היא זוכרת בעל פה את כל התאריכים של כל ההופעות; את כל הנושאים והתכנים של כל מופע; את סיפור חייו של כל אחד מהאמנים שהיא מייצגת; את כל הפרטים הקטנים והשיחות שהובילו אותה לייצג כל אחד מהם; היא מאמינה בכישרונות שלהם ומדברת עליהם כאילו היו ילדיה.

כשנקבע לי ראיון עם האמרגנית ומייצגת האמנים, אביבה רוזנפלד, לא חשבתי שאזכה לפגוש אישה יוצאת דופן ומיוחדת במינה. אין בה שמץ מהפוזה הבראנז'אית, הנפוצה בקרב העוסקים בענף הבידור והבמה. רוזנפלד לא עשתה יותר מדי כדי לכבוש אותי; היא רק פתחה את הדלת, לחצה לי את היד ואמרה שניים וחצי משפטים. היא הצליחה להקסים אותי מיד. האנרגיות החיוביות, החיוכים והחום שהיא מקרינה מתפשטים לכל עבר ולא משאירים ברירה, אלא להתאהב בה. פתאום רציתי להתחיל לשיר לה, רק כדי שהיא תסכים לייצג גם אותי ותהפוך לחברה. 

בין שיעורי של"ח לבידור ובמה
רוזנפלד היא בכלל מורה לשל"ח (שדה, לאום, חברה), שהגיעה לתחום ייצוג האמנים לגמרי במקרה. הכל התחיל לפני כ-27 שנה. רוזנפלד: "כשהבת שלי הגיעה לגיל 5 רציתי לרשום אותה לקייטנה, אבל המחיר היה יקר מדי. אז החלטתי להקים קייטנה אצלי במרתף הגדול של הבית. יום שישי אחד הגיעה אלי הזמרת, שולי נתן, כדי לאסוף את הילדים שלה, שהשתתפו בקייטנה. היא סיפרה עד כמה הם נהנים ושאלה אם היא יכולה לבוא ולשיר לילדים בקבלת שבת. הסכמתי והיא הגיעה, שרה וסיפרה סיפורים. כל הילדים היו מרותקים וזה היה מוצלח מאוד. אמרתי לה שהיא שרה מדהים ושאלתי, איך זה שלא שומעים עליה בזמן האחרון. היא סיפרה שהאמרגן שלה עסוק בעניינים אישיים ושכבר שנה לא היו לה הופעות. רציתי לתת לה עצה, אז אמרתי לה שהיא יכולה לשלוח פקסים שיקדמו את המופע שלה, לכל מיני ארגונים ובתי ספר, כי אז עדיין לא היו מיילים. עוד באותו ערב היא הגיעה אלי שוב וביקשה ממני לייצג אותה".

רוזנפלד החלה לייצג את שולי נתן במקביל להוראת של"ח בבית ספר: "בחודש הראשון סגרתי לה 4 הופעות, בחודש השני 10 ובחודש השלישי, זה היה כבר לקראת יום ירושלים, אז היו ימים בהם קבעתי 3 הופעות. בשלב מסוים היא כבר ביקשה ממני להוריד את הקצב".

נראה שזה בא לך באופן טבעי. מתי הבנת שאת רוצה להפוך את זה למקצוע?
"בהתחלה חשבתי שאפרוש מהוראה, אבל אני מאוד אוהבת ילדים. לכן החלטתי לנסות ולשלב את שני התחומים יחד; להישאר מורה לשל"ח ולעסוק בייצוג אמנים. עוד חשבתי על העתיד ברמה הכלכלית, כי במקצוע של ייצוג אמנים אין תנאים סוציאליים, כמו פנסיה וכולי. אבל הייצוג של אמנים נוספים החל לאחר 7 שנים במהלכן ייצגתי רק את שולי נתן".

מה גרם לך להתחיל לייצג אמנים נוספים?
"בשלב מסוים שולי נתן אמרה לי שחברה שלה, נחמה הנדל, צריכה להגיע מאוסטרליה והיא תשהה בארץ כחודש. היא ביקשה שאייצג אותה במשך שהותה כאן. התחלתי לשלוח פקסים עם תאריכים אפשריים להופעות של נחמה הנדל, לכל מי שעבדתי מולו בייצוג של שולי נתן. אחרי כשעתיים הוזמנו 3 מופעים וכך הלאה. אחרי יומיים שלחתי לנחמה הנדל פקס עם 13 תאריכים להופעות. היא הופתעה, אמרה שזה יותר מדי לחודש אחד וביקשה שלא אקבע לה יותר, כי היא פשוט לא תכננה להופיע כל כך הרבה. אנשים ראו בהנדל אייקון תרבותי ואפילו לא התווכחו על המחירים. ההופעות היו מוצלחות ואחרי כשבועיים, הגענו לדבר על השכר שלי. ביקשתי כ-20% והיא אמרה 'מה פתאום, אני רוצה לתת לך לפחות 25%'. היא היתה כל כך מרוצה מהעבודה שעשיתי". 

בין שולי נתן לדורון מזר
ברשימת הלקוחות של רוזנפלד אפשר למצוא גם מושבים, קיבוצים, מועדוני זמר, את הסתדרות המורים, את ארגון המורים ועוד. ברשימת האמנים אותם היא מייצגת, גם שולה חן, מיכל טל, אושיק לוי, מתי סרי, דורון מזר, ורדינה כהן, רונית אופיר ועוד.

איך את בוחרת את מי לייצג?
"זה פשוט, אני לא יכולה למכור מישהו שאני לא אוהבת. אם אני לא אהנה מההופעה לא אוכל לייצג את האמן ואת המופעים שלו. ירגישו מיד את הזיוף בקול שלי. כל האמנים אותם אני מייצגת הם כאלה שאני אוהבת ומתחברת לכל מה שהם עושים".

מה הדבר החשוב ביותר שלמדת?
"הדבר החשוב ביותר הוא שאסור לפחד משום סוג של קהל. למדתי שגם אם שולי נתן תופיע מול קהל של נהגי משאיות, המופע יכול להיות הצלחה גדולה. זה קרה בעבר, הגענו להופעה, ראינו את הקהל ושולי מאוד נלחצה. הבנתי שצריך לשנות את הסדר של השירים, כדי למצוא את החיבור הנכון לקהל. אז אמרתי לה שבמקום להתחיל עם 'שירת העשבים', שתתחיל עם 'שבחי ירושלים' ואחר כך 'אדון עולם', כי ראיתי כמה חובשי כיפות בקהל וגם כמה דרוזים, שיש להם את אדון העולם שלהם. בתוך 10 דקות כל הקהל נכבש ואף אחד לא יצא. זה מה שיפה במדינה שלנו, כור ההיתוך. לכן, לא צריך לפחד משום סוג של קהל".

את תמיד יודעת מה לומר ומה לעשות. מה הסוד שלך?
"יש תקופות בהן קשה יותר, כמו למשל בזמן מלחמה. אני משתדלת למצוא את החיבור הנכון בכל מצב ולא לפחד. צריך לדעת להפוך את הלימונים ללימונדה, זה הכל. זה רלוונטי גם לקהל וגם ללקוחות. צריך התמדה ונחישות משום שאין דבר העומד בפני הרצון, בכל תחום. הגעתי מבית של משפחת חקלאים עם 5 ילדים, לא עזרו לנו להקים משפחה, לרכוש דירה והיו מצבים לא פשוטים. אבל תמיד ידעתי שבזכות הרצון וההתמדה אוכל להתגבר על הכל".

איך את מפתחת את הפעילות שלך בתחום?
"בתקופה האחרונה התחלתי לייצג גם סטנדאפיסטים, מספרי סיפורים ומרצים. אני מזהה את הרצון והצורך של הקהל איתו אני עובדת ומתפתחת לפיו".

מה עם הז'אנר המזרחי?
"זה פחות רלוונטי עבורי, כי אני לא מחפשת את ה'כסף הגדול'. במקביל, אני מתחברת למקום פשוט יותר, של ג'ינס וחולצת טריקו ומיד רואים שאני מושבניקית. אני מאמינה שאי אפשר לאכול בשני מזלגות. היה לי דוד מיליונר. הוא מת רווק וכל הרכוש שלו נתרם לליב"י. הוא תמיד חשש, פחד וחשב שכולם רוצים ממנו משהו. למדתי שאני לא צריכה יותר ממה שיש לי. מרבה נכסים – מרבה דאגה".

שתפי אמנים ואמרגנים בטיפים לאיתור ייצוג נכון ומוצלח.
"חשוב שיהיה חיבור וכימיה. מדובר בשותפות. שני אנשים לא יכולים להיות שותפים אם האחד לא צריך את השני ולא מאמין בשני".

עד מתי תרצי להמשיך לייצג אמנים?
"עד האופק".

אביבה רוזנפלד הפקות. לאתר האינטרנט | 050-5304210

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

הצעד הראשון להצלחה >>

פייסבוק עסקי

לא הגיע הזמן לעשות כסף מפייסבוק?
תן לנו לבנות לך דף עסקי בפייסבוק,
לנהל אותו ולחשוף את העסק שלך
לאלפי עיניים נוספות

הצעד הראשון להצלחה >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את התקציב - אנחנו נביא
אותך לדף ראשון!

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

מאות לקוחות מרוצים לא טועים!
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך קדימה ולהביא אותך
לדף הראשון בגוגל

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים רספונסיבים

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין מערכת ניהול ועיצוב מרהיב
ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>