יש עתיד לרדיו ?

מבחר רשמים מכנס הרדיו הראשון אשר נערך השבוע בחיפה

כ-800 אנשי תקשורת ורדיו נטלו חלק בכנס הרדיו הראשון שנערך בימים ראשון ושני (3/6 ו- 4/6) ,באודיטוריום המרכזי בחיפה. הכנס,  נערך תחת חסותם של מספר גופים ביניהם: הרשות השניה, קול ישראל, גל"צ, עיריית חיפה שהקצתה את המקום ועוד גופי תקשורת נוספים.

האווירה ששררה במדשאה שמחוץ לאודיטריום טרם הדיונים ובמהלך ההפסקות הייתה חגיגית, וססגונית מאוד. תחנות רדיו כמו "קול ישראל," גל"צ, ותחנות הרדיו האיזוריות בחלקם, הקימו במקום אולפני רדיו ושידרו בשידורים חיים תוכניות כמו " הכל דיבורים עם רזי ברקאי" ודידי לוקאלי עם דידי הררי, שהצליח מצידו לסחוף גם  באי הכנס. 

בין הנוכחים בלטו "חיות רדיו ותיקות" כמו שדרני המוזיקה גדי לבנה, וטוני פין "מקול השלום" המיתולוגי,  אהוד גרף מגלי צ"הל, גבי ינון ( שהנחה את הכנס), ועוד. בצידם אפשר היה לראות הרבה מאוד אנשי רדיו צעירים, בעיקר מגל"צ גלג"לצ, והתחנות האיזוריות שהוסיפו מצידם גיוון צבעוני לאווירה ששררה במקום של אנשי רדיו ותיקים מאוד בצד צעירים מאוד שהולכים להיות ככל הנראה הקולות המובילים ברדיו של העתיד ( דיגיטלי  וסלולורי).

מסגרת הכנס תוכננה כיאות והתקיימו בה במקביל פאנלים וכיתות אומן. הכנס נפתח בראיון שלשדרן הרדיו והטלוויזיה דני קושמרו עם שר התקשורת אריאל אטיאס, מש"ס ,שנשאל בין השאר כיצד הוא מצליח להפריד בין דרך חייו החרדית לבין עולם התקשורת שרובו חילוני. השר השיב, כי את "הרגלי התקשורת הוא שומר אך ורק לעבודה, ואין לו אינטרנט או טלוויזיה בבית" ומשאיר את הצפיה למשרד, ובמסגרת העבודה."

כאשר נשאל לגבי הרדיו הדיגיטלי הוא אמר כי להערכתו הפעלתו תחל כבר במהלך 2008. הוא לא בעד סגירת גל"צ בשבת, למרות שהיו קולות שטענו כך, אבל בהחלט בעד סינון והגבלה על אינטרנט בעיקר בשל העובדה שהמסך הקטן, עתיד בקרוב להתאחד עם מסך המחשב, וילדים יוכלו לראות תוכניות שאינם בעבורם. והוא ממליץ על קידוד שיגביל את הצפיה לגילאים.

הפאנל הראשון בהנחייתה של השדרנית והעיתונאית כרמית גיא, עסק  בנסיון לסכם את פועלם של הרדיו הציבורי מול הרדיו המסחרי לאחר עשר שנות פעילות של זה האחרון, ונטלו בו חלק מפקד גלי צה"ל אבי בניהו, מנהל קול ישראל יוני בן-מנחם, נורית דאבוש יו"ר הרשות השניה לרדיו וטלויזיה, דני נישליס מנהל רדיו חיפה, ומוטו שקאלר מנ"כל רשות השידור. דנו שם בין השאר בשאלות כמו-"כיצד תפקדו תחנות הרדיו בזמן מלחמה, ( ורדיו חיפה זכה למירב התשבחות על העשיה הרדיופונית הטובה שלו אז), האם פרסומות משפיעות יותר או פחות על הרדיו האיזורי (לדוגמא מפרסם שמאיים על הפסקת פרסום בגלל חשיפה שנוגעת לעסקיו, שזה מצב בעייתי לתחנות האיזוריות, שבחלקם ממומנות על ידי משקיעים פרטיים), ההבדל לגבי עצמאותם של כתבים ברדיו האיזורי מול זה המסחרי, והבעייתיות הידועה כיום של משדרי רדיו לתחנות הציבוריות שנחסמות לעיתים על ידי שידורי התחנות האיזוריות.

הפאנל השני היה סוחף ומעניין יותר מקודמו ועסק בנושא הטעון של playlist, אותו מושג טעון לחיוב או לשלילה שקיים כבר שנים ברדיו ועל פיו התוכן המוזיקלי של התוכניות נקבע אך ורק לפי טעם העורכים ורצונם. הקהל גילה בפאנל הזה עניין רב. הנחה אותו עיתונאי ושדרן המוזיקה יואב קוטנר, ונטלו בו חלק: מנהל רשת ג' מנחם גרנית ,מנהל 88 fmטל השילוני,  ירון אילן מריח מנטה, דלית עופר מנהלת גל"גלצ, דני סידס ורדיות ל-אביב, אהרון אורגד, מנ"כל רדיו אמצע הדרך, וליאור רחמני, מנהל רדיו קמפוס. השאלות שהועלו בפאנל נגעו בעיקר "האם לעורכי  המוזיקה בתוכניות הרדיו קיימת כל העת זכות בלעדית לשדר לפי טעמם המוזיקלי או שעליהם להתחשב בקהל המאזינים שלהם." והאם המוזיקה המזרחית או סוגי מוזיקה אחרים שפרצו לאחרונה גם הם לתודעה( כמו שירים ברוסית של להקות צעירות) צריכים להיכנס גם הם לתוכן המוזיקלי של תחנות שמשדרות לרוב בסגנון מעורב כמו נטיה ברורה למוזיקה ישראלית מודרנית, או מוזיקה לועזית בלבד. רוב המשתתפים הסכימו על כך שכיום יש אשד אדיר של שירים וסינגלים שמגיעים אליהם והבחירה כמו גם, הסלקציה קשות מאוד בגלל ריבוי החומר, וסינונו ההכרחי לאיכותי וראוי להשמעה.

במסגרת כיתות האומן התקיימות בבנין סמוך לאודיטורים שיחות של  החידונאי הותיק דן חמיצר, שדיבר בעיקר על כך שתחנות הרדיו הציבוריות אינן מכינות תוכניות לטווח ארוך, ובכך מפספסות את הפוטנציאל האפשרי שלהם להצלחות. ודיון עם יואב גינאי, יצחק לבני ומולי שפירא, שעסק בהיחלושתה של התרבות ברדיו לעומת האקטואליה, והבעייתיות שזה יוצר לגבי התוכנים שנשמעים ברדיו.

התקיימו גם פאנלים בנושאי עתידו של הרדיו בעידן הדיגטלי והסלולורי, וכן השינויים שחלו בשפת  הרדיו בעשרים השנה האחרונות, לנוכח כניסת שפת הסלנג אליו.

בסיכומו של דבר הכנס נערך די טוב, ומיצה באופן ממוקד את הנושאים שאליהם הוזמנו משתתפיו. השאלה המרכזית כמובן היא האם יוסקו שם מסקנות ונזכה גם לראות תחנות רדיו טובות יותר עם תוכניות שמצליחות לעמוד בתחרות התקשורתית הקשה שמתנהלת כיום בין אפיקי התקשורת והבידור השונים.

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

לעוד לקוחות >>

לקוחות נבחרים

להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
הבית שלנו | מתקני ג'ימבורי | 
קעקועים באילת | קייטרינג בדרום
ספקי מזון למסעדות

לעוד לקוחות >>
בואו נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בואו נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>